احدث المواضيع

الخميس، 20 نوفمبر 2008

فلسطين

طبعا كتير مننا نسى اسم فلسطين

اوعى تتضايق لانها الحقيقة

اين فلسطين اليوم

أرد عليك فلسطين مش موجوده اساسا على التليفزيون


سوى فى فتح و حماس طيب فين الشعب الفلسطيني


هل كل الشعب فتح و حماس ابدااااا


الشعب الفلسطيني يجاهد عشان بلده مش عشان يتولى السلطه


السلطه التي اعمت جميع رؤساء الدول النامية العربيه و غير العربية


كل واحد تحت طيزه كرسي مش عايز يقوم من عليه


كانه اتولد بالكرسي ده كلام .


نرجع لفلسطين . هل قراءة يوم خبر عن فلسطين دون ذكر فتح او حماس


ابدااااااااااااااااااااااا


كل يوم قرف

شويه عمر سليمان و حماس

و شويه عمر سليمان و فتح

و شويه عمر سليمان و اسرائيل


انا نفسي اعرف هم العرب كلهم اتجمعو فى شخصيه عمر سليمان


مين عمر سليمان ده اللي الناس بتتكلم عنه و عمل ايه


كل يوم مفاوضات و مفيش فايده يعنى الراجل ده مش قد منصبه او مش قادر يقوم بالعمل الموجه اليه


يبقى مصداعين دماغ اللي خلافونا ليه


يعنى مره فى جامعه المنيا ايام مظاهرات الانتفاضه الشباب عملوا اعتصام داخل الجامعة

عشان يفتحو ليهم باب التطوع طبع رئيس الجامعة مش موافق


يوم و التاني و الاعتصام مش راضى ينفض


فنزل للطلاب فى الحرم و قال لهم : اللي عايز يتطوع للجهاد لفلسطين

يدخل مكتبي و يكتب اسمه و انا و شرف امي هخلى يروح فلسطين

(على فكره الراجل كان هيسفرهم فعلا )

بس المهم طلع الى مكتبه فى اخر الشهر بيسال موظف السكرتاريه

كام واحد كتب اسمه قال له: و لا واحد يا ريس

شوف الرد: امال ولاد الشراميط دول بيطنططو ليه

سوري للفظ بس انا بحكي الموضوع كما حكاه لي شخص كان موظف فى الجامعة

طيب ده كلام يعنى تفضل تتكلم و فى الاخر تجرى

حسيت ان احنا شعب فرعوني ماينفعش معانا غير مبارك و امثاله الذين ينتسبون الى فرعون موسى

و هامان و قارون



انا عايز اقول من الكلام ده ان احنا لازم نكون قد كلامنا

ارجو استمتاعكم معنا

( من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه .. فمنهم من قضى نحبه ومنهم من ينتظر وما بدلو تبديلا).

ليست هناك تعليقات: